Pages

Tuesday 12 February 2013

Hormatilah kami...



Assalam..

Aku mohon pada semua agar hormatilah kami yang bergelar balu...kami tidak terdesak utk mencari suami lain..janganlah kalian wahai wanita2 di luar sana hina kami...mungkin segelintir yg berperangai begitu..tapi aku bukan di antara mereka2 yg suka merampas kebahagiaan orang..aku tidak terdesak utk mencari lelaki utk dijadikan suami..apatah lg jika lelaki itu teman lelaki/tunang/suami/ayah/datuk/moyang orang...aku masih ada akal fikiran..janganlah kalian menuduh aku sesuka hati tanpa usul periksa..aku juga punya hati dan perasaan..sekali lagi aku nyatakan di sini..cinta aku masih lagi utk suami ku Allahyarham Ronni Zulhamdi Bin Abdul Majid...aku sentiasa mendoakan yg terbaik buat kalian semua...semoga kalian berbahagia hingga ke Syurga...

 عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ
عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ السَّاعِي عَلَى الْأَرْمَلَةِ وَالْمِسْكِينِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَأَحْسِبُهُ قَالَ وَكَالْقَائِمِ لَا يَفْتُرُ وَكَالصَّائِمِ لَا يُفْطِرُ

Hadis Abu Hurairah r.a: Nabi s.a.w telah bersabda: Orang yang berusaha untuk membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti.


No comments:

Post a Comment