Pages

Tuesday 5 February 2013

Pertemuan Kami...Part 1

Assalam...


Entri kali ni nak mengimbau saat di mana aku dan Mr Ronnie mula berjumpa...cmne kami boleh couple..hinggalah kami berkahwin...tapi semua cerita ni aku akan buat part by part...da macam buat thesis la pulak kan..ade bahagian2...xkisahlah..sebab kalu nk cite dlm 1 entri nnt panjang sgt...


Semuanya bermula di sini....Sekolah Menengah Teknik Muadzam Shah, Pahang tahun 1998...di sini la tpt pertemuan pertama kami..kami sekelas..sama2 duduk asrama..aku masih ingat lagi masa minggu orientasi pelajar baru..hari terakhir orientasi semua pelajar baru kena buat persembahan..kelas kami 4BB1 pilih utk berlakon..tp xigt la pulak berlakon cite ape...actually masa tu aku xperasan sgt arwah walaupun kami sekelas..sbb dia dgn geng2 lelaki..yg agak nakal time tu..suke mengusik org..yg aku igt, masa rehearsal utk persembahan kami, aku ade mintak tlg dia pegangkan purse aku sekejap sbb aku nk g washroom..

Balik dari washroom tu ms aku mintak balik purse aku tu, berlaku sedikit perbualan antara aku dgn dia..

Mr Ronnie: Sape mamat dlm gambar tu?
Me: Errr...mamat mane ek?
Mr Ronnie: Yg dlm purse ko tu lah...(time ni masih ber 'aku ko' lagi..)
Me: Oooo...yg tu kwn baik je..
Mr Ronnie: Kwn baik smpi letak gmbr dlm purse?

Tapi perbualan tu terhenti setakat itu aje...sbb aku mls nk layan dia time tu..selepas tu kami just berkawan macam biasa..setakat kawan sekelas..x lebih dari tu..cuma yg paling aku igt, arwah akan bg surat kat aku setiap kali lepas dpt result ujian atau exam..sbb kami sebenarnya dok fight result..kalu bukan aku yg dpt No. 1, mesti dia yg pegang..so bila aku dpt title No.1, dia akan sgt dengki ngn aku..hehehe..ms tu la aku akan dpt surat x diundang dari dia...mcm2 la yg dia ckp..tunjuk tanda xpuas hati sebab dia kalah....

To be continued...

No comments:

Post a Comment