Pages

Wednesday 6 February 2013

Rabu 2 Mei 2012...

Assalam...

Dua hari sblm arwah menghembuskan nafas terakhirnya...

Ptg tu lbh kurang jam 6.35pm ms aku tgh drive otw balik dr keje..kebetulan ms tu tgh berenti kt traffic light..ade bny WhatsApp masuk..
Mr Ronnie: Dijaaahhhh..ktne tu?
Me: Kat traffic light Poli..nape yang?
Mr Ronnie: Xde ape..saje je..rasa cm lmbt sgt pulak awk blk..
Me: Ooo...jap ye..tp nk singgah kedai dulu..nk beli brg nk masak..
Mr Ronnie: Wokeh..tp cepat sikit yea..xsabar nk cubit pipi bab...
Me: Wekkkk..
Sbnrnya ms tu sikit pun xde rs pelik ngn message dia..tp bile dia da xde br perasan yg dia xpernah tny kalu aku blk lmbt..biasenya aku akan bgtau awl kalu aku trpaksa stay back kt opis..dan nk di jadikan cite jugak, ntah kenapa hari tu aku x call dia lgsg sepanjang aku kt opis..selalunya setiap 2 jam aku akan call@whatsapp..tp kenape aritu aku xbuat semua tu..xtny dia da mkn ke belum..mkn ape..biasenya itu rutin aku..especially time dia cuti..aku xkan rs pelik kalu aku x call dia time dia keje sbb aku mmg x ganggu dia kalu dia keje kecuali ade hal pntg je @ dia sndr yg call@whatsapp..
Bile sampai kt umah aku tgk dia tgh layan tv..cm biase dia akan cubit dan kiss pipi aku..cume kali ni dia kiss pipi aku lama sgt..xmcm selalu..lepas tu aku terus siap2 nk masak..kebetulan time tu tgh layan cite Cinta Buat Emelda..so aku bwk sume bhn2 yg nk masak kt depan tv..ntah mcm mana arwah mintak kt aku bhn2 tu..dia nk tlg potongkan..aku ckp xpayah la..aku bleh buat sbb xbyk pun..tp dia brkeras nk buat jugak..so aku bglah..
mlm tu lps dinner kami tgk tv sama2..ade sesekali kami brsembang..arwah ade bgtau nk belajar buat sambal nasi lemak dr ibu aku..dia suruh aku call ibu bgtau esok pg nk blk klang nk blaja buat sambal..so aku call and mintak senarai brg yg nk dibeli..
Ape yg aku perasan, arwah asyik senyum je kt aku..n sesekali mintak aku picitkan kepala dia..owh yea..sblm tu dia ade mintak aku bersihkan telinga dia..mmg itu kebiasaan yg aku buat..bersihkan telinga dia..tp aku ckp kt dia telinga dia bersih lg sbb baru beberapa hari sblm tu aku da bersihkan..tp dia tetap nk aku bersihkan..Syukur aku xtolak time tu..kalu x, mungkin aku akan rs menyesal hingga ke hari ini..sbb xbersihkan telinga dia..
Demi Allah aku msh xdpt lupe senyuman dia pd aku mlm tu dan mlm esok nya..senyum yg sebenarnya punya maksud yg dia akan pergi tinggalkan aku buat selamanya..renungan mata dia pd aku..genggaman tangan dia ms tidur beberapa hari sblm dia pergi..seolah2 xnk lepaskan aku..sumenya xdpt aku lupe..

No comments:

Post a Comment