Pages

Monday 4 February 2013

Supplement utk dalaman dan luaran..

Assalam..

Entri kali ni nk share pasal supplement yang aku makan sejak dari tahun 2011..iaitu Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil - VCO..sebelum ni mkn VCO dari brand Catalyst..mmg bagus..amik Collagen sekali...sakit lutut yang aku ade da ilang..Alhamdulillah..masalah irregular period pun semakin okay..dari segi luarannya pulak, kulit muka makin cerah, parut2 jerawat pun makin pudar..kesan daripada penggunaan/pemakanan VCO ni secara konsisten..

Baru-baru ni aku tukar brand sebab Catalyst ada masalah kekurangan capsule..order makan masa sampai 1 bulan baru dpt stok..so skrg ni amik brand Treenea pulak..dgr cite salah sorang stokis Catalyst jugak yg jadi pengasas Treenea ni..kelebihan VCO dari brand Treenea ni pulak, ada tambahan Vit E sebagai anti-oxidant..harga sama je ngn Catalyst tp yg best nya ade tmbhn anti-oxidant tu la..yg tau xtau rupe bentuk VCO tu, gambar kt bwh ni adalah VCO dr brand Treenea yg aku mkn sekarang...so far da 3 ari amik, nmpk gk perbezaan...JERAWAT yg muncul ptg semalam, lepas sapu VCO kt tpt jerawat tu sebelum tido mlm td da pun ilang pg ni...best sgt....suka..suka..suka....

                                                         

Antara kelebihan VCO-Treenea ni:

  • membantu kelancaran sistem pencernaan - ni aku akui sbb sejak mkn VCO ni dan Catalyst sblm ni, mmg mudah sgt nk membuang...:-p
  • mengurangkan kadar kolestrol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung
  • meningkatkan sistem daya tahan tubuh - skrg da kurang sakit kepala..kalu x dulu asyik sakit je..
  • membantu mengurangkan berat badan - so far berat aku maintain..sbb pagi2 buang 'stok'..
  • membantu merawat pelbagai masalah kulit - yg ni pun da terbukti..parut jerawat aku da makin pudar..
  • menyokong fungsi tiroid
  • membekalkan nutrien penting dlm membantu pertumbuhan rambut yg sihat - rambut aku yg rajin gugur pun da makin okay..dibantu juga dgn penggunaan syampu Bawang..;-P
  • menghalus dan menyeragamkan struktur kulit - ni pun sama...kulit muka makin cerah, gebu dan halus...ade la jugak yg tegur..bukan perasan tau...


No comments:

Post a Comment