Pages

Monday 18 March 2013

Bukit Gambang Water Theme Park..

Assalam..

Semalam aku n family ke Bukit Gambang Water Theme Park..kami 14 orang naik 3 kereta..cadangnya nk gerak pas subuh lebih kurang jam 7.30pg..tp biasalah, org yang ade anak kecik mmg lmbt la siapnye..hehehe...so kami gerak kul 8.30am..lebih kurang kul 11.30 kami sampai..itupun da tolak +-1jam berenti sarapan n melepaskan segala hajat..ini kali ke-2 aku sampai ke theme park ni..1st time masa opis aku wat kursus bulan Jan aritu..kali ni pegi sbb aku dpt 10 voucher discount..rupe2nya, ms nk byr tiket tu, adik yg jaga kaunter tu ckp, 1 voucher valid utk 6 org..so kami guna 2 voucher je..since expiry date nya da dekat, kami let go voucher tu kt org blkg kami..nk simpan pun xgune..xtau bile nk g lg kann...

So, lepas byr n amik tiket, kami pun mulekan penjelajahan kami ke segenap ruang yg ada kt theme park tu...aku main semua permainan yg ada..sbb ms pegi bln 1 aritu x semua aku main..kali ni aku main sepuas2 ati sampai penat..lebih kurang 3jam kt dalam tu, kami siap2 nak balik..perut masing2 pun da lapar..nk mkn kt dalam tu mmg xlalu la..mahal sgt okay..air pun sampai 3 hengget satu cup..da setel segalanya, kami gerak ke Jaya Gading..tempat jual keropok lekor..mmg niat nk singgah sbb nk beli keropok..kebetulan kt situ ade tpt makan sekali..so kami makan kt situ je lah..masakannya sedap jugak..yg penting dpt ikan patin msk tempoyak..pergghhhh..sedap sgt...utk 14 org makan, total cost RM89.00..bleh thn gk harga dia..berbaloi ngn rasa yg ada tu..

Siap je makan, kami start shopping keropok lekor..aku beli kt tpt aku beli masa mule2 dtg aritu..kali ni beli xbyk sgt sbb kt umah aku sape je yg ada..keropok lekor pun beli utk rumah mak aku..dalam 30 batang..kakak aku je yg beli byk..lepas shopping kami terus gerak balik..singgah R&R Gambang utk solat Asar dan Jamak Zohor sekali..masa ni aku pulak bawak kete...adik aku da ngantuk..dari situ kami terus ke Klang..lebih krg kul 6.15 la waktu kami gerak tu...Alhamdulillah sampai umah mak aku kul 8.15malam..adik aku yg sorang lg tertinggal kt belakang..dia sampai lewat 30 minit..dia cakap aku macam pelesit bawak kete..hahahah...mana tak nye..aku drive lbh krg 150-180km/jam..dulu cite2 nk jd driver go-kart..tp arwah xbagi..so lepas gian kt highway la kann...

So tamatlah percutian kami kali ni..nxt trip xtau lg nk g mana..hopefully kali ni dapat kumpul semua la..sbb trip ke gambang ni ada sorang adik aku n wife dia xdpt join sbb wife dia nk konvo..xpelah, nxt time Insya Allah kite g ramai2 lagi...gambar percutian kali ni ade kt kamera abg ipar aku..xsempat nk copy lg...nnt la aku share...