Pages

Thursday 7 March 2013

Holiday...

Assalam..


Rasa macam da berhabuk blog ni..lama x hapdet..not in mood la..tp kali ni nk share psl percutian family kami ms CNY aritu..kalu ikutkan plan asal nk g Sungai Petani.. 


So petang 12 Feb 2013 tu kami sekeluarga bertolak ke Janda Baik..ptg tu kami gerak 2 kereta dulu..sbb adik ipar aku Rehan keje, so dia n adik aku (suami dia laa..) gerak pas balik keje..kami sepakat utk sewa sebuah rumah kampung kt Janda Baik tu..nama nya Malinjau Chalet..betul2 belakang rumah yang kami sewa tu ada sebatang sungai yang sgt jernih...bessttttttttttttttt...harga rumah tu RM350 sehari..ada 5 buah bilik yang sangat besar..complete ngn perabot..kami juga siap bawak bekalan mentah untuk masak sebab rumah tu bleh masak2..bukan setakat jimatkan duit je tp yg penting selera kami tetap trjaga..yelah, kalu makan kt kedai tu xtau lg rs dia cmne kan..so better kami masak...mlm tu aktiviti kami lebih kpd BBQ depan rumah..budak2 ni ms sampai belah petang tu mmg da terjun sungai..langsung x igt nk makan..hehehe..suasana kt Janda Baik waktu kami kt sana memang sejuk...aku sendiri x tahan..

Sebenarnya, bila jejakkan kaki ke Janda Baik ni serta merta aku teringatkan arwah..sebabnya inilah tempat terakhir kami bercuti berdua2an sebelum dia pergi..walaupun short holiday, tp arwah nampak happy sgt..kami sempat ke Bukit Tinggi malam tu..arwah byk amik gambar aku..n gambar kami berdua guna kamera adik dia n hp dia..tp syg..sume gambar tu ilang..memori kad adik xtau ktne..hp arwah pulak aku format sebab pas dia meninggal tu, aku try bukak hp tp kena masukkan password..masalah nya aku xtau password dia..ye..mmg aku xtau sbb aku xusik hp dia..mujur ada satu gambar yang aku snap guna BB aku aritu..itu la satu2nya kenangan percutian kami yg ada...sedihkan...







No comments:

Post a Comment