Pages

Wednesday 13 March 2013

Tempat yang menenangkan...

Setiap kali rasa serabut atau jiwa kacau, aku akan pegi tpt ni..kat sana aku rs damai sgt..tenang je jiwa aku..aku bebas utk bercakap walaupun sendirian..tp aku yakin dia mendengar...malah Yang Maha Esa juga mendengar keluh kesah ku..dulu tpt ni plg aku takut nak jejak..even kalu lalu pun rs gerun..biasalah, dgr cite org2 tua byk sgt..sampai terpengaruh...tp skrg, tpt ni lah yg paling mendamaikan jiwa aku selain dari baca Al-Quran dan solat..tempat yang aku maksudkan ialah pusara arwah suami aku...serious aku sgt tenang bile di sana..aku bleh luahkan ape sj yang trpendam pada dia..mmg dia xbleh jawab..tp aku yakin dia dgr ape yg aku katakan..melalui pembacaan aku dr buku2 agama yang aku ada, mmg dijelaskan..setiap roh yg menghuni kuburan, boleh dgr bunyi derap selipar/kasut org yg menziarahinya..roh juga bleh dgr setiap butir bicara yang disebutkan oleh penziarah tersebut..cuma roh tidak mampu utk membalasnya..sebab itu, setiap kali ke sana, pasti ade sj cerita yang aku sampaikan pd arwah..dan aku tak lupe bgtau dia yg aku terlalu rindukan dia...

No comments:

Post a Comment