Pages

Wednesday 10 April 2013

Topik Panas....

Assalam...

Mlm ni aku nk share 1 topik yg agak menarik utk dibincangkan..topik ni tercetus masa aku n kawan2 aku nyembang baru kejap td..topiknye pasal CINTA SUAMI ORANG!!!! Haaa...panas kan...dlm banyak2 cite yg kwn2 aku dok story mory, yg paling aku xlupe psl kisah kwn kpd kwn aku ni...yg trfeeling kt boss dia sendiri...bukan ape...secara automatik aku tringat kisah yg diceritakan oleh seseorg kt aku thn lepas..kisah tentang dia yg mghadapi dilema bile ade org yg tibe2 syok kt dia..sedangkan dia adalah suami org..yg da ada anak2 pun..aku tau sape yg dia maksudkn tu..tau sgt2..but then, i just keep it as a secret la..

Cuma aku pelik la, kenapa mesti suka kt suami org?? xfikir ke ape perasaan isteri n anak2 lelaki itu?? mmg betul cinta tu anugerah dari Allah..sapelah kita utk menafikannya..tp kan bleh dielak..xperlu tggu smpi da syg sgt br nk mengalah..ms tu nnt br la sibuk nk nangis smpi bengkak2 mata la konon...ishhh xfahamla..mungkin aku xberada di tpt diorg tp aku mewakili golongan isteri2 aku phm la ape yg seorg isteri rs kalu ade pompuan lain syok kt suami dia..isteri ni dia ade naluri semulajadi tau..dia bleh tau suami dia ade affair ngn pompuan lain ke x..aku xpernah alami tp aku tau ape yg seorg isteri rs sbb ade kwn2 aku yg alami benda ni..ntahler...xcukup ke lelaki bujang kt dunia ni smpi suami org pun nk..kalu suami org tu muda xpela jugak (tetap xsetuju)...ini da lebih kurang baya ayah sendiri...ermmmm..pelik kan...

Pada mereka2 di luar sana yg mengalami mslh seperti ni, sabar byk2 yea..yg penting doa pd Allah agar selamatkan rumahtangga kalian dari anasir2 JAHAT ini..diorg hanya tau perasaan sayang n cinta diorg yg konon2 je tp xpikir kesan kpd family si lelaki itu..so harap u all tabah la yea..aku doakan kalian dijauhi dari si polan yg GATAL n MIANG ituuuuuu...opsssssss..terlebih sudah...maaaaaaffffffff..

6 comments:

  1. Assalamualaikum

    tumpang tanya ye puan. blog puan ni saya tengok nama nya tributetomrronnie. saya percaya mr ronnie yang dimaksudkan tu arwah suami puan. tapi saya kurang paham. dari entry yang puan post, lebih kepada mengata, mengutuk orang. maaf la puan, mungkin ni blog puan, suka hati puan la kan. tapi lebih sopan kot kalau dah nama blog pun tribute, entry mesti something yang relate to arwah.

    cuba puan visit blog ni,
    http://abil4fauziah.blogspot.com/

    cuba puan baca entry2 nya. tak de yang mengeji orang. semuanya untuk arwah isteri nya. mungkin puan patut fikir balik sesuai ke nama blog puan ni dengan setiap entry yang puan post.

    saya yang membaca pun terasa malu. simpati pada arwah pun ada juga.

    walau apa pun semuanya terpulang pada puan sebagai tuan punya blog.

    tqvm.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam..

    Terima kasih la ye sebab komen blog sy..kire awak ni concern jugak kan..tp ni kan blog sy..terpulang pd sy la kan apa yg sy nk buat..ke awak ni salah seorg perempuan yg cinta suami orang tu?? Maaf la yea..sy tau awak siapa..xperlulah nk ajar apa yg perlu n xperlu sy letak dlm blog sy ni..awak jaga blog awak cukup la..awak pun ade kutuk orang jugak kan...xperlu la nk melenting bile org ckp benda yg sama pasal awk..anyway terima kasih sebab sudi baca blog sy..

    ReplyDelete
  3. Concern? salah tu. saya cuma confuse dengan nama blog ni. seperti yang saya cakap dalam komen saya sebelum ni, saya tahu ini blog puan, suka hati puan la kan. saya cuma memberi pendapat. lagi satu saya sangat teruja bila puan tahu siapa saya. saya tak pernah kenal puan sebelum ini. saya hanyalah blogger yang suka singgah di blog2 yang saya jumpa linknya dari blog lain. Andai puan kata puan kenal saya, itu memang buat saya teruja sebab sememangnya puan tidak mengenali saya. terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Xpela..terima kasih byk2 sebab sudi menjengah blog sy ni..macam yg saya cakap td..blog sy, hak sy..ape pun yg sy nk tulis, itu adalah hak peribadi sy..kalu awk xsuke, xpayah la baca blog sy..datang awk xdijemput, awk pergi pun xdihalau...

    ReplyDelete
  5. sama-sama. seperti yang saya katakan sebelum ini, saya hanya memberi pendapat. semoga setiap entry dalam blog ini tidak terpesong dari nama blog nya.

    ReplyDelete
  6. Terima kasih sekali lagi atas nasihat yg diberikan..Moga Allah balas JASA BAIK anda..

    ReplyDelete