Pages

Thursday 16 May 2013

Setahun telah berlalu..

Assalamualaikum w.b.t...

Lama x update blog..sejak sebelum PRU 13 aritu smpi barisan kabinet da angkat sumpah..huhuhu...xtaula kenapa xde mood nak update..lately mood ke laut..hehehe..

Dlm xsedar da setahun arwah pergi tinggalkan aku..tinggalkan buat selama2nya...cepat sungguh masa berlalu...rs mcm br semalam je peristiwa tu berlaku...masih trbayang2 lagi muka doktor yang bagitau arwah da xde..aku salute kt doktor tu..walaupun sebelum arwah pergi puas dia kena marah ngan aku..tp dia masih boleh ckp ngn tenang..Demi Allah aku bukan sengaja nk marah doktor tu tp aku stress ngn staff kt kaunter pendaftaran KPJ tu...asyik sebut psl deposit..sedangkan pihak insurans da bg confirmation yg aku dan arwah adalah pencarum insurans tersebut n xperlu bayar sebarang deposit..tp dia dok la sibuk nk jugak duit deposit RM7000..cubelah pikir logik sikit, aku dtg hospital ngn keadaan kelam kabut..mana la sempat nk pegi bank withdraw duit bagai...ntahlah..xfaham kdg2 ngn private hospital ni..agaknye kalu bleh nk duit selonggok kt depan mata dia kot br puas ati..lebih pentingkan duit drpd nyawa org..ikutkan nk je aku sue KPJ ni tp bile pikir balik semua tu ketentuan Yang Maha Esa, aku batalkan je niat aku..pihak Insurans pun agak kecewa ngn kerenah birokrasi KPJ ni..xpelah, benda da berlalu pun...arwah tetap xkan kembali..

4 Mei 2013 aritu cukup setahun arwah pergi..sehari sebelum rakyat Malaysia menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi..sejak hari tu, perasaan rindu aku pd arwah semakin mendalam..ntah macam mana, ada satu mlm tu, elok2 waktu aku tgh menadah tangan memanjatkan doa pada Yang Esa, hati aku rs sayu sgt..rs rindu pd arwah..rsnye agak lama jugak aku xnangis bila teringatkan arwah..tp malam tu, aku jd lemah sgt..air mata aku xhenti2 mengalir..hingga satu tahap aku da xmampu nk tanggung semua ni dan aku ketuk pintu bilik adik..dan nangis kt bahu adik..aku xtau kenapa aku rs rindu sgt kt arwah..sedangkan pagi tu aku baru je ziarah kubur arwah..dan secara kebetulan pulak, sehari sebelum 4 Mei 2013 tu, aku demam teruk..sampai seminggu baru baik..semuanya secara kebetulan..mungkin demam rindu bak kata mama..n mungkin jugak arwah sedang merindui aku..

Aku harap sgt agar kami akan dipertemukan semula di sana..sememangnya aku sedang menanggung satu perasaan yang aku sendiri xdpt nk luahkan dengan kata2..hanya Dia saja yang tau apa yang aku rasa di saat n ketika ini..

No comments:

Post a Comment