Pages

Monday 12 August 2013

Berhabuk dan berdebu...

Assalamualaikum..

Salam Syawal semua...wahhh lamanya x hapdet blog..arini genap 2 bulan blog ni xberusik..adehhh..mujur la blog ni xbleh brcakap..kalu x confirm dia da merajuk..sejak 2 bulan lepas mmg aku sibuk sgt2...keje mmg xpernah habis la kan..balik umah dok mengadap tempahan manik lagi..belum masuk kuih raya yg org order..masa tido pun da jd tunggang langgang sejak bulan Jun aritu..kdg2 tido kul 4.30am..kul 5.30am da bangun sahur pulak..lagi kronik masa minggu2 terakhir Ramadhan..da nk raya pun masih ade lg yg anta baju mintak di manikkan..Alhamdulillah rezeki aku tahun ni lepas lebih setahun aku xamik tempahan since arwah hubby pergi last year..tu pun ade jugak yg nak order kek for besday tp mintak maaf byk2 sbb x menang tangan aku nk buat semua..baju sendiri pun aku xsempat nk manikkan..

Bile cite psl raya sememangnya ia menggamit 1001 kenangan manis dan pahit bg diri aku sejak kecil smpi la sekarang..yg plg xbleh aku lupakan pastinya kenangan brsama arwah hubby..every year ktorg akan gilir2 beraya..kalu thn ni 1st raya kt umah parents aku, nxt year pulak 1st raya mesti kt kg arwah hubby kt Teluk Intan..cmtu la rutin raya kami setiap thn..n setiap tahun aku xamik cuti pun sbb arwah cuti xlama..pernah 2 kali rsnye sejak aku kawin dgn dia, 1st raya arwah da kena g oversea..lepas je brsalam2 ngn arwah, aku terus anta arwah g airport..ms tu mmg sedih la tp xleh nk wat ape sbb keje kan....n biasenya bile arwah blk br aku amik cuti lama sikit...time tu ktorg g la bercuti kt mane2..sblm tu g braya dulu kt umah sedara mara..

Syawal kali ni merupakan Syawal ke 2 tanpa arwah..mmg aku cube tahan air mata ms 1st raya aritu..ms salam mak ayah aku, okay je..tp bile adik2 aku salam n peluk cium aku..ms tu pulak airmata ni wat hal..xnak duduk diam2..merengek nk kuar jugak..adehhhhh..2 ari sblm raya ms mama arwah nk blk kg dia kuar jugak..mmg xleh thn la...sebak je rs..aku rs mcm aku da kuat tp hakikatnya x..mne lg aku nk sembunyikan kesedihan aku ni...puas aku wat mcm2 utk lupakan kesedihan ni tp trlalu byk kenangan manis aku brsama arwah yg menyebabkan kesedihan tu terus bertakhta dlm hati n sanubari aku..ramai yg brtanya pd aku bile nk cr pengganti arwah..susah aku nk terangkan pd diorg..aku n arwah brkawan sejak kami form 4..kami mula rapat sejak form 5..sayang aku pd arwah da cukup sebati dlm diri aku..susah aku nk cr ganti..aku sendiri pernah brjanji pd arwah dia akan jadi suami aku DUNIA dan AKHIRAT..dan aku tetap akan pegang janji aku pd arwah sepertimana janji arwah pada aku dulu..Till Death Do us Part..

Sempena bulan mulia ni hanya doa yg mampu aku titipkan wat arwah hubby di sana..semoga roh nya tenang dan aku yakin arwah sentiasa menunggu aku utk kembali bersamanya satu hari nnt..kenangan bersama arwah xkan dapat aku lupakan..selagi hayat aku masih ada, selagi itulah aku akan brpegang pd janji..semoga Allah temukan kami semula di Syurga yang abadi nnt...In Shaa Allah..

Kepada semua rakan2, sahabat2, dan seluruh keluarga, saya mohon ampun dan maaf andai pernah trkasar bahasa, trkurang ajar, trguris hati dan sewaktu dgnnya..mohon maaf zahir dan batin tulus ikhlas dari saya..Selamat Hari Raya Aildilfitri n hati2 dlm melakukan sebarang perkara..

Wassalam...

No comments:

Post a Comment