Pages

Monday 29 September 2014

Cinta tanpa noktah..

Tolong ceritakan pdku..erti pedihnya sebuah kehilangan yang menusuk di kalbu..di setiap saat yg berlalu hanya engkau yg aku rindu..aku tanpamu seperti burung kehilangan sebelah sayapnya..seperti gelap malam yang tiada berteman sang bulan..hanya bintang sekadar menyapa menunjukkan muka..dunia kita kini berbeza..walau begitu,aku tidak pernah lupa..tercetus di saat ajalmu akan tiba..kau peluk dan ciumku selama yang tidak pernah ku jangka..kau tarik nafasmu sedalam-dalamnya..di saat engkau bertarung nyawa,masih sempat engkau mengadu padaku..betapa sakitnya engkau di saat itu..akhirnya engkau pergi jua..pergi meninggalkan kami dengan tenang..meninggalkan seluruh keluarga yang datang..engkau terlepas dari penderitaan yang panjang..Ya Allah,Engkau yang menyatukan kami dan Engkau jugalah yang memisahkan kami..Aku memohon padaMU Ya Allah..Kau satukanlah semula kami di sana..Selamat jalan suamiku..tunggu aku di pintu syurga..itu bisikku buat terakhir kali..In Shaa Allah kita akan bertemu kerana engkau tahu betapa aku sayang padamu..
Suamiku..malam kian melabuhkan tirainya..namun mataku begitu sukar untuk dilelapkan walau hanya sesaat..aku terkenangkan dirimu..malam-malamku kini tidak lagi denganmu..airmata menjadi teman baikku sejak engkau tiada..betapa aku adalah seorang yang faqir di belaianmu..
Suamiku..sejujurnya aku tahu..kau milikNYA yg abadi..biarpun kau hanya pinjaman sementara namun kasih sayangmu tetap akan mekar dalam diriku..

No comments:

Post a Comment