Pages

Thursday 11 April 2013

Satu malam di Greater Noida, Agra, India...

Assalam...

Hari ni aku nk sambung cite psl arwah suami aku..kali ni cite yg pernah aku janjikan dulu..sewaktu arwah kt Greater Noida, India..ms tu arwah duty utk F1 India..dia ke sana lebih kurang 10 hari..seperti biasa, bile berjauhan, telefon la yg jadi penghubung kami..setiap hari sepanjang arwah kat sana dia xpernah lupa utk call atau sekurang2nya whatsapp aku..biasanya sebelum dia mulakan kerja, time rehat n sebelum tido..macam2 yang arwah akan cite kt aku time tu..xlupa juga arwah akan tny khabar aku kt sini..nak dijadikan cerita, ada satu malam, arwah call aku...waktu di India lebih kurang 10mlm..waktu kt M'sia pulak lebih kurang 12.30mlm..arwah baru pas mandi n ready utk tido..kami berborak seperti biasa..tny aktiviti utk hari itu..tibe2 ms tgh rancak berborak aku dgr macam bunyi sedu sedan org menangis..aku diam..arwah pun diam..then aku tny kt arwah..'Ayg okay ke? nape nangis?'....ermmmm..sambil menahan sebak, arwah jawab pertanyaan aku...'ntahla..saya xtau kenapa sy rs rindu sgt kt awak..kalu bleh mlm ni jugak sy nk balik M'sia..nk jumpa awak..sy rs cm xlengkap hidup sy bile awk xde kt sisi sy..sy rindu sgt kt awk..' Aku yg dgr ms tu cube bersikap tenang..yelah, nk tenangkan org yg tersayang, so aku pun perlu tenang..padanya aku katakan, 'sabar yea syg..lg bape hari je nk balik kan...nnt ayg balik kite g holiday n spend time sama2..ayg dgr je lagu Salam Rindu dr Wali Band..bayangkan sy yg nyanyi lagu tu...' Lepas tu aku dgr arwah tarik nafas kuat..arwah terus cakap, 'esok saya nak gi Taj Mahal lepas abis kerja...saya harap satu hari nanti sy dapat bawak awak pulak..' Aku hanya mampu ucap terima kasih saja pada arwah..n sempat pesan belikan souvenir utk aku...hehehe

Lepas habis perbualan kami, aku senyum sorang2 macam org gila..hahahaa..sebenarnya aku cube tahan airmata dari mengalir sebab aku pun rindu sgt padanya...yg paling terharu bile arwah nangis sbb terlalu rindukan aku..sebelum tido aku anta whatsapp pada arwah..aku katakan yg aku turut rindukan dia..n aku xsabar tggu dia balik M'sia...

Nampak sayup je Taj Mahal tu..padahal arwah cakap dekat je..ms ni pagi n  berkabus..

Miss u Honey!!!

Again...I miss u damn much!!!!

*Ada org meroyan kt blog aku...ermmm..terasa ke ngn cite kt previous entry tu?? Bak kate pepatah la kan...siapa yg makan cili dia yg terasa pedas...jaga blog sendiri da la yek..xyah nk sibuk kan blog org...tq DEARRRRRRRRR...;-P

No comments:

Post a Comment